Onze Ideeen

Op deze pagina wordt ingegaan op datgene wat de gemeenten had moeten doen, en wat ze eigenlijk beloven in hun eigen animatie. Het aanbieden van alternatieven. Helaas kunnen we niet zoals de Gemeente duizenden euro’s uitgeven (dit is notabene ons eigen belastinggeld) aan iets wat nog in consultatie fase zit.

Alle ideeen die we hier plaatsen gaan uit van een Akkoord van het domme plan van GOL. Vrijwel iedereen die we spreken vind GOL een zeer DOM plan mbt. de verkeers doelstelling. Unaniem is de optie “Afslag nieuwkuijk laten bestaan, dan ontsluiten via de Abt. van engelen weg / Tuinbouwweg”.  Het is ons volstrekt onduidelijk waarom deze variant structureel niet wordt meegenomen. We voegen het hier toe als optie 3.

Onze doelstelling hier is om een discussie te openen, dat wat de Gemeente had moeten doen. We proberen mensen te inspireren tot het meedenken, Dit kunt u doen op deze pagina

We willen juist een breed gedragen oplossing, die niet zoals onze eigen lokale overheid al de uitgaat van 1 oplossing.

We bieden enkele opties aan, naast die optie van de gemeente:

Optie 1 “Afsluiten kennedy brug” van Zuid naar Noord.

  1. Afsluiten van de Kennedybrug voor verkeer van zuid naar noord. We hebben daar een document voor gemaakt, welke u hier vind. DownloadVerkeersplan centrum vlijmen

 

Optie 2 “De Burgemeester Route”

  • De burgemeester route is het plan om verspreiding te organiseren via een grotere RING rond het centrum van Vlijmen.

 

Optie 3 “De tuinbouwweg” route

  • Deze optie blijft toch steeds de meest genoemd als de enige echte oplossing. We zijn toch echt oprecht benieuwd waarom deze variant, die heel vaak is besproken, het niet is geworden. Is dat door beïnvloeding of juist door echte feiten die wellicht onbekend zijn.  Ik zou graag hier een stuk over willen toevoegen op deze site zodat deze variant hetzij weer op tafel komt of echt voor iedereen duidelijk geen optie.
  • Hoe vervolgens dan het verkeer intern vlijmen wordt georganiseerd is dan uiteraard de vraag. Met de burgemeester route. Deze variant sluiten overigens aan op deze variant voor intern vlijmen verkeer. (De gele  en blauwe streep) met dit verschil dat we nu vanwege GOL dus de connectie maken over de kennedy brug en de achterstraat meer actief inzetten.